ארונות הראל - רשת ארונות בגדים, ארונות הזזה בפריסה ארצית
קטלוג ארונות
קטלוג
ארונות במבצעים
מבצעים
חנות ארונות בפריסה ארצית
סניפים
צור קשר עם ארונות הראל
יצירת קשר

פריטים נלווים של ארונות הזזה

בכל בית בעולם אחד הדברים הראשונים והבסיסיים שיש בו הם ארונות. הארונות הם מקומות אחסון גדולים, העשויים בדרך כלל מעץ, המיועדים לאחסון בגדים, חפצים וציוד שאינו בצורך יומיומי. קיימים מספר סוגים שונים של ארונות, כמו ארונות סטנדרטיים, ארונות פינה, ארונות עגולים, ארונות הזזה ועוד.

מה הם ארונות הזזה?

ארונות ההזזה הם למעשה ארונות הדומים לארונות הסטנדרטיים בצורתם החיצונית, אך ההבדל והייחוד המהותיים הם סוג דלתות כניסה מורכבות לארון. בארונות הזזה הדלתות אינן נפתחות לפנים כמו בארונות סטנדרטיים אלא לצדדים, על ידי הזזה – ומכאן קיבלו את שמם.

ארונות הזזה

מה ההבדל בין המנגנון של ארונות סטנדרטיים לבין המנגנון של ארונות הזזה?

מנגנון של ארונות סטנדרטיים בדרך כלל יהיה מורכב מצירי דלתות (ישנם מספר סוגים שונים של צירי דלתות, אך בגדול כולם עושים את אותה העבודה) המחוברים לדלתות ומחזיקים אותן במקומן, מחוברות לארון, ומאפשרים להם, על ידי צירם, להיפתח ולהיסגר לפי הצורך.

במקרה של ארונות הזזה, המנגנון המותקן על הארונות עצמו הוא מסילות מתכת או ברזל, הנמצאות בחלקו העליון של הארון (לעיתים גם בחלקו התחתון אפשר לראות שהותקנו מסילות) שבתוכן נכנסת גלגלת. הגלגלת יכולה לנוע בחופשיות לצדדים על גבי המסילה, אך אינה יכולה לצאת ממנה מטה, כך שהגובה שלה נשאר אחיד תמיד ואילו מיקומה ניתן לשינוי. על הגלגלת מתחברות הדלתות, כך שהגלגלת מחזיקה אותן ומחברת אותן לארון. מצב זה מאפשר הזזה ופתיחה של הדלת, על ידי דחיפתה הגלגלת התומכת בה נע איתה ומתגלגלת.

מה הייחודיות של ארונות הזזה?

הייחוד העיקרי של ארונות הזזה איכותיים הוא פתיחת הדלת לצד ולא לפנים. בזכות המערכת החכמה המותקנת בארונות הזזה, ניתן בקלות וללא מאמץ, לפתוח את דלת הארון, ולסגור אותה. בדרך כלל מוסיפים אלמנטים מיוחדים המשפרים את איכות הדלתות.

למשל, קיים סטופר אשר תפקידו לא לאפשר לדלת לעבור את הנקודה בה הוא נמצא. דבר טוב והכרחי בארונות גדולים אשר כל דלתות ההזזה נעות על אותן מסילות וללא הסטופרים שעל מערכת המסילות, היו נתקעות זו בזו. ישנם סוגים שונים של תוספות מיוחדות אך זוהי המערכת השכיחה ביותר בארונות הזזה.

מאמרים נוספים בנושא

דילוג לתוכן