ארונות הראל - רשת ארונות בגדים, ארונות הזזה בפריסה ארצית
קטלוג ארונות
קטלוג
ארונות במבצעים
מבצעים
חנות ארונות בפריסה ארצית
סניפים
צור קשר עם ארונות הראל
יצירת קשר

ארונות בגדים - מאז ועד היום

ארונות – לא מובן מאליו…

עבור רובנו ארונות הם דבר מובן מאליו. זאת מאחר וכיום כמעט בכל חדר שינה, מקלחת, סלון או מטבח ניתן למצוא ארון אחד או יותר. אולם סקירה זריזה של ההיסטוריה של הארונות מגלה שלא תמיד היו הארונות כה נפוצים. למעשה, באלפי השנים הראשונות שלאחר המצאתם, הארונות כלל לא נראו כמו הארונות אותם אנו מכירים כיום…

ארונות בימים הרחוקים ההם

הגרסאות הראשונות של ארונות נוצרו זמן מה לאחר שבני האדם חדלו מלנדוד ממקום למקום והחלו להתיישב בישובי קבע – לפני כ- 15-10 אלף שנים. באותה התקופה בני האדם התגוררו במערות טבעיות, מבנים ארעיים עשויים עצים ועורות, ובשלב מתקדם יותר גם מבתים עשויים לבני בוץ או אבן.

המעבר מחיי הנוודות להתיישבות קבע גרר אחריו עליה בעושר החומרי, כלומר החפצים שבני האדם נשאו עימם, וכך למעשה נולד הצורך בארונות מלכתחילה – נדרש היה מקום בטוח לאחסון הביגוד, כלי העבודה וכלי הבישול שכעת היו חלק מאורח החיים בישובי הקבע.

אולם הארונות הראשונים לא היו דומים כלל לארונות בגדים או ארונות במטבח של היום. ארונות קדומים אלו היו לרוב כוכים בקירות שתוכננו או לא תוכננו מראש, או בורות בקרקע המבנה ששימשה כרצפה. בשלבים מתקדמים יותר הופיעו מעין שידות עץ קטנות ששימשו ארונות, אולם אלו מזכירות בחזותן מתקן קטן לאחסון נעליים יותר מאשר ארונות כפי שאנו מכירים אותם. מעניין לציין שהדוגמאות הראשונות לארונות בעלי חזות מודרנית יותר היו ארונות קבורה, שהיו נפוצים במיוחד במצרים העתיקה…

ארונות בגדים

רגע לפני ארונות בגדים…

נעבור כעת אלפי שנים קדימה בזמן, לתקופות בהן ארונות ביתיים החלו להדמות יותר לאלו המוכרים לנו כיום. ככל הנראה הצורה המודרנית של הארון הביתי הומצאה באירופה בשלב מסויים, אולם יעודם המקורי לא היה לאחסון בגדים או כלים, אלא לאחסון כלי נשק באופן שיקשה על גניבתו או יגן עליו מהתבלות עקב פגעי הטבע.

עם חלוף השנים מלכים ובני אצולה החלו לאחסן בארונותיהם לא רק כלי נשק אלא גם תכשיטים וחפצים יוקרתיים נוספים, כמו למשל בגדים מבדים מעודנים ויקרים. בתהליך שחזר על עצמו בתחומים אחרים בהיסטוריה, זמן מה לאחר שהחלה האצולה במנהג כלשהו הוא עבר אל הציבור הרחב. ואכן, אט אט החלו פשוטי העם להתקין בבתיהם שלהם ארונות עץ פשוטים, בהם הם אחסנו תחילה כלי נשק, אחר כך מוצרי יוקרה, ולבסוף בגדים וכלי מטבח ועבודה יום יומיים. הארונות אם כן עשו דרך ארוכה לפני שהגיעו אלינו בצורתם הנוכחית. ומה צופן לנו העתיד, לאחר שכבר קיבלנו ארונות הזזה, ארונות קיר, חדרי ארונות ועוד המצאות? ימים יגידו…!

ארונות מודרניים בהראל ארונות

כיום עומדים בפנינו שפע של עיצובים ושימושים לארונות. בהראל ארונות תמצאו מגוון של ארונות יפיפיים: ארונות בגדים לפי מידה, ארונות הזזה מעוצבים, ארונות פתיחה, שידות, כונניות ועוד שלל פרטי ריהוט מרהיבים וכל זאת במחירים השווים לכל כיס. אתם מוזמנים להיכנס לאחת מתשעת הסניפים של הראל ארונות הפרוסות ברחי הארץ או שפוט לגלוש באתר – לבחור את הארון המושלם עבורכם…יכול מאדו להיות שהארון החדש שלכם נמצא במרחק הקלקה.

מאמרים נוספים בנושא

דילוג לתוכן